Kategórie produktov

VŠEOBECNÉ PREDAJNÉ A DODACIE PODMIENKY SPOLOČNOSTI HASTA, s.r.o.

intenetového obchodu  (e-shopu)

 

 

    I.VYMEDZENIE POJMOV

  1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) www.hasta.sk je spoločnosť HASTA, s.r.o., so sídlom Bytčianska 814/131, 010 03 Žilina – Považský Chlmec, Slovenská republika, IČO: 31646751, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, odd. Sro, vložka č. 3207/L.
  2. Predávajúcim je spoločnosť HASTA, s.r.o., so sídlom Bytčianska 814/131, 010 03 Žilina – Považský Chlmec, Slovenská republika, IČO: 31646751, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, odd. Sro, vložka č. 3207/L.
  3. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.hasta.sk je spoločnosť HASTA, s.r.o., so sídlom Bytčianska 814/131, 010 03 Žilina – Považský Chlmec, Slovenská republika, IČO: 31646751, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, odd. Sro, vložka č. 3207/L.
  4. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  5. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.
  6. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať.
  7. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim, vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
  8. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie, pokiaľ je nesporné, že predávajúci komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou. To neplatí však pre odstúpenie od zmluvy v súlade s § 7 a nasl. zákona číslo 102/2014 Z.z. (ďalej len ako „Zákon“) v lehote 14 kalendárnych dní, kde sa vyžaduje písomná forma.
  9. Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné predajné a dodacie podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.

 

II.Cena

  1. Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú uvádzané bez DPH a aj vrátane 20 % DPH. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
  2. Ceny pre zahraničných kupujúcich, ktorí nie sú platcovia DPH, sú uvádzané bez DPH a aj so sadzbou DPH platnou pre danú krajinu kupujúceho.

III. Objednávka

  1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslania predávajúcemu. Pre správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
  2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb. Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim.
  3. Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný a odoslaný informačný e-mail o tom, že predávajúcemu bola e-shopom doručená objednávka kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle odseku 4 tohto článku.
  4. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je elektronická správa predávajúceho odoslaná na e-mailovú adresu kupujúceho. Elektronická správa predávajúceho, ktorou sa objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje, je odmietnutie objednávky kupujúceho.
  5. Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže predávajúci objednávku stornovať (odstúpiť od kúpnej zmluvy), o čom kupujúcemu pošle e-mail. Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku (odstúpiť od kúpnej zmluvy), pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna, resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný predávajúci vrátiť do 14 dní.

 IV. Platobné podmienky 

  1. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
    • dobierka – platba v hotovosti pri prevzatí zásielky priamo kuriérovi.
    • bankovým prevodom – platba vkladom alebo prevodom na náš bankový účet, tovar bude expedovaný po prijatí peňažných prostriedkov na náš účet.
    • platba kartou online – platba cez platobnú bránu GP webpay.
  2. Poplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných predajných a dodacích podmienok.

V. Dodacie podmienky 

  1. Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky/vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota. Zmluvné strany sa dohodli, že lehota dodania tovaru sa predlžuje o čas:
    • celozávodnej dovolenky výrobcu, dovozcu alebo dodávateľa tovaru,
    • prerušenia výroby tovaru výrobcom, prerušenia výkonu práce dovozcom alebo dodávateľom,
    • omeškania výrobcu, dovozcu alebo dodávateľa s dodaním tovaru predávajúcemu.
  2. Ak je tovar skladom, je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
  3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťou čiastočných dodávok.
  4. Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu. Súčasťou dodávky plnenia nie je inštalácia tovaru.
  5. Za miesto plnenia sa považuje miesto uvedené v objednávke, do ktorého je tovar dodávaný. Kupujúci je povinný zabezpečiť, aby sa v oznámenom čase dodania tovaru na mieste odberu nachádzal kupujúci alebo iná osoba oprávnená prevziať tovar. Kupujúci je povinný prevziať tovar na tomto mieste.
  6. Predávajúci je oprávnený odovzdanie tovaru odoprieť do doby zaplatenia kúpnej ceny.
  7. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom zmluvných partnerov.
  8. Kupujúci je povinný skontrolovať tovar ako aj jeho obal a vykonať prehliadku tovaru pri jeho prevzatí. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu si kupujúci môže uplatniť nároky vyplývajúce z chýb tovaru, za ktoré zodpovedá predávajúci, a predávajúci je povinný odstrániť chyby tovaru, alebo poskytnúť kupujúcemu zľavu z kúpnej ceny tovaru, alebo v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový tovar, vždy podľa povahy chyby a v súlade s reklamačným poriadkom. Pri porušení tejto povinnosti si môže kupujúci uplatniť nároky z neskôr zistených chýb len v prípade, ak preukáže, že tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia tovaru.

 

VI.Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb 

  1. Prepravné a platobné podmienky pre partnerov v rámci SR platné vždy podľa aktuálneho cenníka
  2. Prepravné a platobné podmienky pre partnerov v rámci ČR platné vždy podľa aktuálneho cenníka
  3. Prepravné a platobné podmienky pri internetovom predaji (eshop) mimo SR a za nadrozmerné zásielky je stanovené individuálne.
  4. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.
  5. Z dôvodu nestability cien materiálov na svetovom trhu si predávajúci vyhradzuje právo na úpravu cien bez predošlého upozornenia. Aktualizácie cien a sortimentu nájdete na adrese: www.hasta.sk

VII. Prevod vlastníckeho práva 

  1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
  2. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.

VIII. Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa 

  1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru, ak si predávajúci splnil informačné povinnosti podľa tohto zákona, pre ostatné prípady sa uplatňuje ods. 2 alebo 3 Zákona. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
  2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho počas jeho prevádzkových hodín, alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Formulár na vrátenie, výmenu, reklamáciu tovaru a odstúpenie od zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou.
  3. Tovar nám nezasielajte na dobierku, zásielka nebude prevzatá.
  4. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) Zákona ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru, do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr, ako je mu doručený tovar, alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
  5. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
  6. Spotrebiteľ nemá právo  na odstúpenie od zmluvy, ktorej predmetom sú  tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) Zákona 102/2014 Z.z.
  7. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru

IX. Práva a povinnosti zmluvných strán 

  1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
  2. Kupujúci je povinný:
    • prevziať objednaný tovar,
    • zaplatiť za prevzatý tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
    • prekontrolovať neporušenosť obalu, resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
  3. Predávajúci je povinný:
    • dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
    • spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.

 

X. Ochrana osobných údajov 

  1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len ako zákon č. 18/2018 Z.z.).
  2. Bližšie informácie v časti Ochrana osobných údajov.

XI. Záverečné ustanovenia 

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné predajné a dodacie podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných predajných a dodacích podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných predajných a dodacích podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
  2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných predajných a dodacích podmienok sú aj reklamačné podmienky.
  3. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si prečítal všeobecné predajné a dodacie podmienky ako aj reklamačné podmienky a oboznámil sa s ich obsahom.
  4. Tieto všeobecné predajné a dodacie podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
  5. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  6. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných predajných a dodacích podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 18/2018 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z., ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
  7. V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými predajnými a dodacími podmienkami.

Tieto všeobecné predajné a dodacie podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1.4.2023